
Moje niezbędniki do pracy. Propozycje dla terapeuty / nauczyciela / rodzica.
Poniżej przedstawię Wam moje niezbędniki w pracy, czyli przedmioty, które zawsze mam przy sobie i mogę je wykorzystać do zajęć z dziećmi w każdym wieku, do ćwiczenia wielu funkcji.
Bańki mydlane:
- puszczanie baniek (sprawdzam koordynację rąk)
- rozbijanie baniek w leżeniu na plecach, wskazaną kończyną, np. lewą nogą
- rozbijanie baniek palcem wskazującym, prawą / lewą ręką
- dmuchanie w unoszącą się bańkę, tak aby nie spadła
- rozbijanie baniek nosem / głową
- łapanie baniek z powrotem na patyk
Taśma malarska:
- do wyznaczania miejsca do siedzenia / stania na podłodze
- do podpisywania różnych przedmiotów
- do pisania imion dzieci i przyklejania na ubranie
- do obklejania kostek do gry, aby zmienić elementy na kostce
- do przyczepiania ilustracji na wysokości 9aby uaktywnić obręcz barkową)
- do robienia wędki (magnes kuchenny, sznurek, patyk- łączymy taśmą magnes do sznurka)
- do wyklejania figur na podłodze (do zabaw ruchowych)
- obklejanie przedmiotów do „uwolnienia”
- oznaczenie prawej / lewej kończyny
- tworzenie torów dla pojazdów
- zrywanie taśmy z różnych części ciała
Piłka z kolcami:
- do miliona zabaw ruchowych
- do masowania dociskowego i powierzchniowego
- do ćwiczeń na plecach (przekazywanie sobie piłki z rąk do nóg)
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- automasowanie stóp
- rzucanie oburącz
- rzucanie jedną ręką
- siedzenie do siebie plecami blisko i przekazywanie sobie piłki bokiem / górą
- dociskanie piłki rękoma do podłoża
Pacynka:
- potrzebna do nawiązania interakcji, kiedy dziecko nie chce współpracować
- jako motywator do powtarzania różnych rzeczy
- jako towarzysz trudnych zabaw dla dziecka, np. ćwiczeń ruchowych
Ringo:
- chwytanie i rzucanie
- przenoszenie kółka z lewej ręki na prawą stopę w leżeniu na plecach
- łapanie ringa na rękę
- rzucanie do celu
- jako zbiór na określone elementy
Zestaw szczypiec:
- uatrakcyjnienie każdego zadania
- zamiast podnosić, czy przenosić ręką, robimy to szczypcami
Kolorowe chusty:
- uaktywnienie obręczy barkowej
- zabawy ruchowe
- zabawa w a kuku
- chowanie przedmiotów
- motywacja do powtarzania dźwięków / sylab
- oznaczanie prawej / lewej strony
- nazywanie kolorów
- wyciąganie / wciskanie do pojemników
Co sprawdza się u Was?
Dajcie koniecznie znać które z nich pokrywają się z Waszymi niezbędnikami!
PS: Jeśli chciałbyś odwdzięczyć się za wiedzę, którą przekazuję, możesz postawić mi kawę :)