
Zabawki dla dzieci pełzających, czworakujących, które jeszcze samodzielnie nie siadają.
- miejsce do swobodnego przemieszczania się i eksploracji otoczenia (powierzchnie o różnych fakturach, wysokościach)
- łatwe do pokonywania przeszkody
- materiałowe tunele lub takie zbudowane z krzeseł i koców
- produkty spożywcze do chwytania, macania, paćkania, babrania, rozcierania np. kisiel, zielony groszek, rozgotowany ryż
- zabawki powieszone na wysokości, które można obserwować, pociągać, trącać (nogami, rękami)
- kotary, zasłony, parawany za którymi można się schować
- zabawki, które się przemieszczają (piłki o różnej fakturze, puste butelki z jakąś zawartością, świecące piłeczki, tuby, rury, balony)
- miękkie przedmioty, które nie dają wygodnie chwytać
- przedmioty, które wydają dźwięk po aktywności dziecka (nie mylić z grającymi zabawkami) instrumenty, szeleszczące folie itp.
- zabawki wymagające użycia dwóch rąk
- zabawki do potrząsania
- zabawki nadające się do wzięcia do buzi
- lusterka
- zabawki, mające elementy do ciągnięcia
- twarz rodzica
- aktywne uczestnictwo w dniu codziennym (powąchaj, popatrz, wyjmij itp.)
- zabawki aktywizujące chwytanie stóp
- muzyka
- częste spacery z możliwością obserwowania świata
PS: Jeśli chciałbyś odwdzięczyć się za wiedzę, którą przekazuję, możesz postawić mi kawę :)